1500 zł na naprawy tylko nie ma co robić : )

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • raiden
    Classic
    • 2015
    • 20

    1500 zł na naprawy tylko nie ma co robić : )

    Zamieszczone przez sew1981
    Agamek nie życzę Ci, żebyś został tak wydymany, ale nie będziesz (...)
    Nie jeden raz byłem, i pewnie nie jeden raz będę w podobny sposób załatwiony. Ale nie przy pierdoletach tak mało istotnych jak stary samochód...
  • PiotreQ
    Ambiente
    • 2013
    • 224
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    1500 zł na naprawy tylko nie ma co robić : )

    No dobra wygospodarowałem 1500zł na autko : )
    i nie wiem co zrobić.
    Napewno:
    -Tarcze przód **
    - Klocki przód ( są w 50% zużyte ale nie chce ryzykować życia nowych tarcz)
    -wymiana płyny hamulcowego
    - wymiana płynu chłodzącego (nie wiadomo kiedy była poprzednia wymiana)
    - sprawdzenie zbieżności
    - sprawdzenie luzów w przekładni kierowniczej , luzy występują >140km/h
    sprawdzenie co w klimie piszczy , czasem cos za głośno pracuje w klimie , pewnie jakieś łożysko.

    ** - Jakie marki tarcz/klocków polecacie ?


    Nie wiem co jeszcze wymyślić bo nic nie stuka , nie puka , pali zawsze , nie ma do czego sie przyczepić a chcialem zrobic wszytsko zeby mieć spokój , raz ze narzeczona chce wypad do krakowa do tego parku wodnego , dwa ze w wakacje będzie trzeba wskoczyc nad morze na weekend także.
    Ponadto chce zrobic raz wszystko na kilka miesięcy.


    Nie wiem ,co z rozrządem - termin mija w lipcu 2015. Na kilometry to jest jeszcze z 40.000 ale czas sie konczy i chyba bez sensu jest robienie go teraz ? :hmm:

    Za wszystkie sensowne rady będę wdzięczny.
    Pozdrawiam : *

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      PiotreQ, hamulce zimmermana - w dziale komercyjnym dostaniesz w dobrej cenie. Płyny ustrojowe to nie problem.

      Rozrząd zrób jak przyjdzie termin.
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2009
        • 10918
        • Fiat

        #4
        PiotreQ, "Pozdrawiam : *" ............? :roll:

        Komentarz

        • OCPtaxi
          Rider
          • 2011
          • 383

          #5
          Plyn hamulcowy i chlodniczy niech Ci zmierza urzadzeniami w zaprzyjaznionym warsztacie. Sa do tego specjalne urzadzenia - temp. Krzepniecia i zawartosc wody w plynie. Wymiana profilaktyczna jest raczej kaprysem wlasciciela lub naciagactwem na niepotrzebne koszty.

          Tarcze odradzam bosha. Nie maja dobrej opinii i na wlasnym przykladzie ze potwierdze ze blado wypadaja.

          Reszty Ci nie powiem, ciezko oceniac przez internet i lepiej pozostawic to fachowcom z podnosnikiem i szarpakami
          A jak sie nic nie dzieje to 1500 trzymac na czarna godzine lub na fajne wakacje
          Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

          Komentarz

          • aniol
            RS
            • 2012
            • 5228
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            PiotreQ, Rozrząd bym zostawił aż przyjdzie termin lub przebieg.Ale układ kierowniczy bym sprawdził bo tu nie ma jaj.Klime też bym ci poradził zrobić,podczas wakacji wybierasz się tu i tam a ostatnio u nas pogoda jest że raz zimno a raz upał że klima się przyda na trasę nad morze.Tarcze u siebie zakładałem zimmerman czy jakoś tak a klocki już były w komplecie.Taki komplet dostaniesz u nas w dziale komercyjnym,a ceny mają dobre
            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
            Pozdrawiam ANIOL

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez OCPtaxi
              Plyn hamulcowy i chlodniczy
              te płyny powinne być zmieniane co 2 lata. Koszt nie jest wielki a więc nie ma co oszczędzać, proponuję wymienić i zapomnieć na 2 lata o nich.
              Jak opcja polecam zmienić olej w skrzyni biegów (każdy płyn po pewnym czasie traci swoje właściwości, koszt wymiany +-80 zł łącznie, do skrzyni wchodzi niecałe 2 litry). Wymiana jest prosta.
              Oczywiście wymiana filtra kabinowego, filtra powietrza, filtra paliwa i jasna sprawa filtra oleju.

              Nie ma co generować sobie kosztów taki pakiet startowy, który wymieniłeś w zupełności wystarczy
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • thearchitect
                Ambiente
                • 2013
                • 166

                #8
                Napisz jaki masz obecnie przebieg, będzie łatwiej Ci pomóc... A jak tam ma się sprzęgło?

                Komentarz

                • PiotreQ
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 224
                  • Octavia I (1U2)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez thearchitect
                  Napisz jaki masz obecnie przebieg, będzie łatwiej Ci pomóc... A jak tam ma się sprzęgło?
                  Na blacie 88700
                  realnie między 160 a 180 tyś.
                  w 2010 sprzęgło było wymieniane bo wsiadł syn poprzedniego właściciela , strzelił ze sprzęgła i wszystko włacznie z obudową rozpadło się :E
                  (auto od tescia wiec znana historia)
                  Jednak fakt ze wysoko łapie ale ja sie przyzwyczaiłem

                  [ Dodano: Czw 12 Cze, 14 22:39 ]
                  Ok Wróciłem właśnie od mechanika.
                  A więc wymieniono :
                  Tarcze przód na Hella -Pagid [ http://allegro.pl/hella-pagid-tarcze...268264897.html - link poglądowy ]
                  Klocki przód - tutaj zapomniałem albo na ATE albo na tez helly
                  Filtr Paliwa
                  płyn hamulcowy - ATE [ http://www.motointegrator.pl/produkt...6-dot-4-1-litr - link poglądowy]

                  Za częście zapłaciłem 500 zeta

                  Sprawdzono :
                  Układ przeniesienia napędu , amortyzacje i prowadzenie.
                  Okazało sie ze nie ma nigdzie luzu , cos mi sie uroiło.
                  Podobno ta trudność prowadzenia > 140 >150 wyniaka z tego ze mam duze balony i cos sie dzieje ze środkiem ciężkości i dlatego tak jest jak bym mial nisko profilowe wtedy latwiej sie prowadzi przy wyższych prędkościach,. [ mogłem cos przekrecic bo zmeczony jestem ale generalnie chodziło o balony ]

                  .
                  Tak czy siak mechnior powiedział ze jak by chciał to nic nie znalazł no nie ma sie do czego przyczepić , zaprasza na wymiane oleju za pół roku bo nie widzi NIC do roboty
                  - Ewentualnie wydech lekko koroduje i proponuje wymianę przy oleju za 6 miesięcy.
                  Co do moich zastrzeżeń do klimatyzacji , takze nic nie znalazł , to normalne ze klime troche słychać jak się ją włącza.
                  Powiedział ze daje gwarancje ze dojade nad morze i wrócę ; )


                  Tak wiec sumarycznie zapłaciłem 700zł
                  500 zł częsci
                  200zł robocizna

                  Pewnie na częsciach sobie coś przyciął , bo w sumie duzo sprawdził "gratis".


                  Fotki poglądowe robione po ciemku telefonem:
                  [spoiler]

                  podczas powrótu



                  : D
                  [/spoiler]

                  Komentarz

                  Pracuję...